Tentang Kami

PT Incentric Global Inovasi, or Incentric, is a business consulting firm based in Malang, East Java.

Founded in late 2022 by two experienced figures, Arisdiansah, an entrepreneur and business coach, and Yana Sandhi, an entrepreneur with over 13 years of experience in international luxury hotels in Bali, Incentric was established to bring a strategic approach to building customer experience as a business advantage.

Incentric’s primary focus is providing business consulting services centered on developing the customer experience as a foundation for building customer loyalty and sustainable growth.

Offers a structured and measurable approach through an exclusive framework that has proven effective across various industries, from small and medium-sized enterprises (SMEs) to the corporate level.

Our strength lies in our ability to specifically tailor customer experience strategies to the unique character of each client’s business. We have been trusted to guide business transformations in various sectors, including retail, hotels, clinics, hospitals, online businesses, bakeries, and B2B industries like suppliers and manufacturing.

PT Incentric Global Inovasi believes that the customer experience is not just a part of operations, but a core strategy that can differentiate a business in today’s competitive market.

Founder

Arisdiansah

Founder & CEO Incentric

Content Experience Consultant

Yana Sandhi

Co-Founder Incentric

CX Consultant

Background

Di saat tingkat kompetisi bisnis yang tinggi seperti sekarang ini, produk/jasa yang baik saja tidak cukup untuk membuat konsumen menjadi loyal atau setia. Karena mereka bisa saja langsung berpindah jika menemukan produk/jasa yang lebih baik yang diberikan oleh pesaing kita.

Jalan terbaik untuk membuat konsumen tetap setia, selain produk yang baik tentunya, harus dilakukan upaya yang sungguh-sungguhuntuk memenangkan hatinya sehingga produk/jasa kita akan selalu menjadi “top of mind”, menjadi produk/jasa yang selalu diingat, selalu digunakan dan bahkan dengan senang hati akan mereferensikan kepadaorang lain tentang produk/jasa kita tanpa diminta.

Jalan terbaik untuk membuat konsumen tetap setia, selain produk yang baik tentunya, harus dilakukan upaya yang sungguh-sungguhuntuk memenangkan hatinya sehingga produk/jasa kita akan selalu menjadi “top of mind”, menjadi produk/jasa yang selalu diingat, selalu digunakan dan bahkan dengan senang hati akan mereferensikan kepadaorang lain tentang produk/jasa kita tanpa diminta.

Kami memperkenalkan Anda

Customer Experience Formula

Customer Experience Formula adalah metode untuk menciptakan pengalaman yang luar biasa yang kami berikan kepada pelanggan kami, sehingga mereka tidak hanya menerima produk/layanan tetapi juga merasakan sesuatu yang berbeda, menjadikannya momen yang menyenangkan saat berinteraksi dengan produk/layanan yang client kami berikan.

The Customer Experience Formula berfokus pada bagaimana kami menciptakan dan menyampaikan pengalaman yang luar biasa pada setiap tahap pemasaran : Awareness, Interaction, Transaction ,dan after sales. And this cannot be achieved without a strong foundation, which is a culture we call Service Culture, where all members of our business are involved. This will be directly supported by good leadership.

Konsultasikan bisnis Anda dengan kami sekarang!

Learn about all our services

129 + klien dari berbagai kota di Indonesia telah mengembangkan bisnisnya dengan INCENTRIC